zondag 25 november 2012

Er is nog heel wat werk te doen!

Wist je dat je in een jaar zo'n 150 kg aan eten weggooit?
Met elkaar gooien we 1,3 miljard ton aan voedsel in de prullenbak. Dat is over de hele wereld 1/3 van de productie.
En dat terwijl er zijn die niks te eten hebben....
Nadat ik gisteren een workshop heb gevolgd over deze feiten, bedacht ik mij vanavond toen ik even naar de winkel wilde rijden om wat te eten te halen. Eigenlijk had ik nog g

enoeg restjes in de koelkast om bij elkaar een lekkere soep van te maken. Ik hoefde dus niet meer zo nodig weg.... Scheelde toch weer in tijd, de portemonnee, en spaarde mooi wat benzine uit dus ook nog het milieu. Bovenal verdween er nu niks in de prullenbak. Waar het al niet goed voor kan zijn om met je neus op de feiten te worden gedrukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen